17 juni 2009

Nu kan jag ju lova att jag blir riktigt jävla leds iaf. Hade suttit och skrivit ett riktigt långt inlägg, och när jag trycker på Spara & publicera, så försvinner nästan allt jag skrivit, allt utom en och en halv rad! Ingenting var kvar. Sånt kan jag lova att jag verkligen hatar. Jaja får börja om och försöka skriva någorlunda lika......


Hej!
Har lovat mig själv att jag måste blogga idag, så jag börjar med det innan jag fortsätter med nåt annat. Blir lätt att jag fastnar i nåt spel eller så annars. Det här kommer nog iaf att bli ett ganska långt inlägg, eftersom att jag inte skrivit på hur länge som helst, och jag har en del att berätta om.

Onsdagen den 10 juni så var det klassens dag, och 9d skulle vara hemma hos Anna i Vattrång. Jag bestämde mig för att ta moppen dit, eftersom att jag skulle till Andreas efteråt. Det visade sig att det inte var det smartaste man kunde göra, eftersom att det spöregnade... När jag väl kom fram till Vattrång så körde jag såklart fel, flera kilometer in i skogen... Tillslut kom jag iaf fram till Anna, dyngsur, och jag gick in och umgicks med de andra. Jag och Denise bakade kladdkaka, och sen gick vi mest runt och tittade och så.
När klockan var runt halv ett eller så, så var det lunch. Grillad kyckling och klyftpotatis! Riktigt gott var det. Vi satt och planerade en del inför skolavslutningen också. När klockan var runt halv två så sa jag och Mirre hejdå och åkte till Jättendal. Hon hem till sig, och jag hem till Andreas.
När jag kom dit gick jag upp, och då låg Andreas och kollade på film, och jag la mig och kollade ett tag med honom. Efter en liten stund kom Mattias in och då bestämde vi att vi skulle åka och fixa deras vagn hemma hos Emelie och Erik.
Det tog några timmar, och när vi kom hem till Jättendal igen tänkte vi fortsätta kolla på filmen, men då kom Oskar och Johan, så vi var med dom ist. Efter nån timme åkte dom hem, och jag åkte hem vid tio.

Fredagen den 12 juni så var det skolavslutning! Åkte med traktorn ifrån Statoil i Gnarp vid 07,30. Stannade i Jättendal och väntade på de andra klasserna, och sedan begav vi oss mot Harmånger! Riktigt bra drag i vagnen tycker jag att det var, de flesta sjöng och hade det trevligt!
Kom fram till skolan och då blev det kortknäppning osv, och sen gick vi till innergården för att kolla på uppträdanden och sånt.
När klockan var halv elva så var det fika och betygsutdelning för niorna i matsalen. Jag gick ut en sväng, och då stötte jag på Suzanne och Ida, och av dom fick jag massa kramar och blommor och så, tack så jättemycket! Vi gick in, och då blev det uppträdanden även där inne. Sen fick vi gå upp klassvid på scenen och ta emot våra betyg, blev faktiskt riktigt nöjd.
Sen gick vi ut och då blev det mer kortknäppning, och sen åkte vi hem.
Började med att äta, och sen duschade jag och sminkade mig. När klockan var runt fem så kom mamma och Maria hem, och då fixade Maria håret på mig. När klockan var ca kvart över sex kom Denise hit, och då åkte vi med pappa och hämtade Lina, och sen begav vi oss till Harmånger igen, på bal!
I början var det lite segt där, men när de plockade fram karaoken så blev det roligt! Vi var rätt många som sjöng några låtar, och sen kom bandet in, och då blev det dans! Vi dansade så vi hade ont i benen efter någon timme bara, men fortsatte ändå, och jag kan lova att jag hade kunnat stanna länge till och dansat! Det var en sjukt bra kväll!
Tack alla för en bra tid på Backens, och tack för en bra kväll!

Lördagen den 13 juni så åkte jag först med mamma och Josefine och firade morfar, sen hem och äta och fixa, och sen kom Mattias och Andreas hem hit och hämtade mig, och Mattias släppte av oss på Sörfjärn vid avslutningsfesten. Det mesta av kvällen var bra tror jag. Trevligt folk osv. :)

Söndagen den 14 juni gjorde jag ingenting speciellt på dagen, men lite senare så kom Ronja hit, och sen även Alex, Abbe, Alle och Gustav. Började med att kolla på film, men filmen hakade upp sig hela tiden, och ingen av killarna ville åka och hyra en ny åt oss, så det blev mest att vi pratade hela kvällen.

Igår, tisdagen den 16 juni, skjutsade mamma mig till Julia i Harmånger efter maten. Vi gjorde nästan ingneting, var lite med Christian, kollade lite på match, kollade på tv och satt vid datorn. Mamma kom och hämtade mig vid kvart över tio eller så.

Idag ska jag inte göra nånting speciellt tror jag, mest slappa, och sen ikväll så är det match, på Hoppskogen klockan sju! Alla som kan borde komma, för vi behöver publik!


Nu ska jag sluta skriva, vi hörs! Puss hej.
Allmänt | |
Upp