ja ni

Dag 05 - Vad är kärlek?

Oj, vilken svår fråga.... Det går ju inte att beskriva i ord.

Men jag tycker det är när man hittat en person man inte vill leva utan. När man hittat en person man skulle kunna göra allt för. När man litar till 100% på en person som man tycker är den vackraste i världen.
Man blir glad av personen man är kär i, man saknar den lätt.
Man vill berätta allting för den personen.

Det är när man ska beskriva för en person hur man känner för honom/henne, och man inte kan sätta ord på känslorna. Man får liksom något fel för att man så gärna vill säga hur man känner, men det går inte, det finns inte ord starka nog att beskriva.

Kärlek är när man hittat en person man förlitar sig till, som man pratar med när man är ledsen, som man pratar med när man är orolig över något, som man pratar med när man behöver stöd och som man pratar med när man vill berätta någonting som är kul!
Jag tycker kärlek är när man stöttar varandra, finns till för varandra.



Sen så finns det även annan kärlek, som kärlek inom familjen. Jag har inte sån bra kontakt med mina föräldrar som jag skrev tidigare, men eftersom de är mina föräldrar har vi ändå ett speciellt band till varandra.
Antar att hos de flesta så är familjekärleken den starkaste kärleken som finns. Jag vet inte, men det är så jag tror.
Allmänt | |
Upp