Frågor angående året som varit.

Hittade ännu en lista på Denises blogg. Ska försöka svara på dem så gott jag kan. Önskar att jag kommer ta god tid på mig att svara för att hitta så bra svar som möjligt, men ibland bara orkar jag inte gräva ner mig så mycket, så får se hur resultatet blir.
 
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag var i Turkiet, jag tog studenten, jag flyttade hemifrån, jag fick alldeles för mycket fett på kroppen, m.m.

Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år? 
Jag tror inte jag hade några nyårslöften. Men det här året tänker jag bli mer vältränad. Mitt årskort på gymet jag fick i julklapp kommer nog hjälpa till väldigt mycket där.
 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej
 
Dog någon som stod dig nära?
Nej

Vilka länder besökte du?
Turkiet! 
 
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
En kattunge!!! Och högre lön.. Det känns som jag har allt jag behöver faktiskt.

Vad var din största framgång?
Det måste nog vara att jag flyttade hemifrån. Tror faktiskt jag vuxit ganska mycket i och med detta.
 
Största misstaget?
Å gud vad svårt...  Skulle vilja säga att jag inte skulle grävt ner mig så mycket när Peder gjorde slut, men ändå fick ju det mig till den sits jag sitter i idag. Jag tror att allting som hänt under detta år har gjort att jag mår så pass bra idag.
Men jag kan väl ångra att jag inte deltog med i studenten och balen. Jag hade ju så otroligt ont i huvudet båda dessa kvällar så jag åkte hem tidigt och la mig båda gångerna och det kan jag väl ångra litegrann. Men samtidigt är ju frågan om jag kanske ångrat att jag inte åkte hem, om jag stannat kvar istället. Jag mådde skitdåligt så vem vet, jag hade nog inte haft någon rolig kväll om jag stannat kvar trots att jag hade så ont...

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Hade en ganska rejäl influensa i slutet av Oktober.
Och i somras gjorde jag illa armbågen.

Bästa köpet?
S40:n!!!

Vad spenderade du mest pengar på?
Bensin, helt överlägset.
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja när Peder berättade att vi skulle vara tillsammans igen. När jag flyttade hit. Och även klassen, som under de tre åren fått mig på så jävla bra humör som ingen annan annars lyckats med. Finns inte ord att beskriva hur bäst klass jag gick i!
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Alltså, när Peder gjorde slut i början av året var jag ju ett totalt vrak i några månader. Tror inte jag mått så dåligt någonsin. Men samtidigt har jag sen i somras uppskattat mitt liv så otroligt enormt mycket! Jag är ju så lycklig så ingen kan ana, så jag måste svara gladare trots att början av året var ett helvete.

Något du önskade dig och fick?
Jag fick tillbaka Peder. Jag fick flytta hit. Men jag fick även en bra studentresa, fått spendera tid med bra människor, gjorde mycket härligt under sommaren.
 
Något du önskade dig och inte fick?
Simma med delfiner...
 
Vad gjorde du på din födelsedag?
Först åt jag pubmacka och tog en cider med amanda och matilda på Bockarna. Sen åkte vi med jenny hem till Peder och förfestade där. Åkte sen in till stan igen för att gå på Bockarna men Peder blev så dålig så vi var utomhus istället.
 
 
Vem saknade du?
En kompis som jag förlorade i våras. (Han dog inte men vi är inte kompisar längre)

Tycker du att 2012 har varit ett bra år?
Ja!!

Vilka saker har varit tråkigast det här året?
Som Denise sa: dålig sommar!

Vilket datum kommer du alltid minnas?
Vet inte om jag alltid kommer minnas det men nu känns det som det iaf: 19 augusti, när jag och Peder var och handlade garderob åså för att jag skulle flytta hit. Då sa han att jag bor här.
 
Mest stolt över?
Över hur bra jag tänkte och kämpade när jag och Peder gjort slut. Att jag orkade och att jag gjorde rätt. 
Tankar/Känslor | |
Upp