vi ska åt olika håll


Läste precis på Toves blogg. http://tovenn.blogspot.se

Måste bara "vidarebefodra" hennes inlägg, hon skriver precis som jag känner och tänker!!! Allvarligt, jag älskar TE09, finns inga bättre, finare, stördare personer än oss!! Åhh, det går inte att sätta ord på hur bra vi är och hur mycket jag tycker om oss!!

"det gör ont i mig nu att klassen splittras snart. det gör så jävla ont. det gjorde ont när nian slutade med. men det gjorde ju ingenting nu såhär i efter hand. grundskolan var en kul tid, men gymnasietiden har varit bättre. Gymnasietiden har ju präglats av svåra tunga perioder och bra problemfria perioder. Jag har mognat, bytt umgänge, fått en vändning på livet. Allt är bra nu.

Och då ska vi splittras? Ska jag splittras från min fina klass? Från fina TE09a, TE09b???

Till hösten då jag pluggar igen, kommer jag kunna ha turen att hamna i en bra klass igen? En till klass med bara nya människor. Kan man ha sådan tur två gånger i sitt liv? Eller tre gånger kanske man ska säga? Grundskolan var en bra klass, gymnasiet ännu bättre. Kan det bli bättre? Går det verkligen? Kan jag få en till klass som har allt. En klass som har alla sorters människor, en klass där olika människor är vänner, håller ihop och trivs. En klass där alla är vänner och inget skitsnack egentligen finns? GÅR DET?? Finns det en till TE09 klass? Kommer jag då att hamna i en sådan klass?

Mår dåligt av sånna här tankar. Är alldeles för rädd för att jag ska hamna bland människor som inte är så öppna, fina, omhändertagande, ärliga, vänskapliga och ödmjuka. Finns det en till sådan klass?

Eller ska jag bara hoppas på ett under, att TE09 inte får ta studenten. Att vi blir tvingade till ett år till tillsammans? Är samtidigt rädd att jag är den enda av alla oss som tänker i dessa banor. Som ser på klassen på det här sättet, som ser på studenten på så många olika sätt.

Men jag tycker verkligen att TE09 är bästa klassen. Ingen är utanför i vår klass egentligen. Ingen. Vi är ju inte ens paralellklasser längre. Vi är ju en. Så samspelta med varandra och lärare. Undra om alla klasser är så tighta samtidigt som dom är så otighta? Tror inte det. Tror inte att det finns så många klasser som har det där bandet som TE09 har, helt ärligt. Vi bråkar ju inte ens.

Idag ångrar jag inte mitt val av gymnasieprogram ett jävla dugg. Alla människor är bra. Inga jag vill tappa kontakten med, jag vet att vi kommer att göra det. Men samtidigt så känns det som att vi kommer höra av oss ibland, fråga hur det går för varandra. Vad vi gör med livet, hur vi trivs. Om vi ska göra något för gamla tiders skull. För inga kan nattplugga som vi, fuska som vi, festa som vi.

Och på studentfotograferingen. ALLA VAR SÅ FINA. Klassen är så fin. Blir tårögd av hur otroligt fint alla har vuxit på sig på dessa tre år."
Allmänt | |
Upp