Jag har gjort det igen!

Inför varje tenta säger jag att jag inte är tilkräckligt förberedd och att jag inte kommer klara den. Men inför den näst senaste tentan vi hade trodde jag fan inte det gick bra över huvud taget. Kände inte ens efteråt om det hade gått bra eller dåligt och då brukar man ju iaf kunna säga om man vet att man missade några frågor eller så. Men nej, ingen känsla alls! 
Tentan handlade om till exempel olika copingstrategier. Googla det så får ni se hur otroligt tråkigt och ointressant det är! Det är liksom inget att "ta på", allt är liksom luddigt och bara massa "tänk själv" typ. Hur jag ska hjälpa en patient att använda sig av någon copingstrategi för att komma vidare i sin sorg. Ett exempel på coping kan vara att gå ut i skogen. Eller att lyssna på hårdrock. Eller förtränga all sorg. Så himla luddigt. 

Aja, det jag vill komma fram till är att jag idag fick resultatet på tentan! Jag fick 67 poäng. Maxpoäng var 70. Godkäntgränsen var 49. Är man king på det man gör eller är man? Så jäkla stolt. 
| |
Upp