Legday

Idag hade jag ledig dag från praktiken, vilket innebär att man ska plugga. Dock har ju jag rätt svårt med disciplinen när det gäller att plugga ensam utan någon klasskompis, så jag drog till gymmet vid kvart över tio och blev klar kvart över tolv. Hem och äta och duscha, men har hunnit med att skriva lite på rapporten iaf! 

Mina ben/rumpa-pass blir alltid minst 1.5 timme. Det är min favoritmuskelgrupp att träna! De övningarna jag gjorde idag brukar nästan alltid finnas med i mina benpass. 
*Började med uppvärmning 20x2 i seated leg press.
*Squats i smith-maskinen 10x4.
*Hip thrusters i smith-maskinen 15x4, min absoluta favoritövning!!!
*Sumo squats med kettlebell 10x4.
*Insida och utsida lår i insida/utsidalår-maskinen (vet ej vad den heter) 10x3 på varje del.
*Utfall 10x4 (på varje ben).
*Stående vadpress 10x4.
*Vadpress i seated leg press-maskinen 10x3.
*Två olika rumpövningar som jag inte vet vad dem heter, bilder på dem kommer nedan, har lagt ut bilder på dem förut också. 20x3 på varje ben på första övningen och 15x3 på varje ben på andra övningen.
*Air squats med hopp 10x4.
*Avslappning 2 minuter, sedan en lång och skön stretch.

Det blev ett rätt skönt pass faktiskt, känner redan i benen och rumpan. Längesedan jag hade träningsmotivation nu så jag hoppas det snart kommer tillbaka så jag kan bygga tillbaka rumpan och benen jag hade i början av året.
Träning | |
Upp