Nikon D3300 testbilder

Förra veckan kom jag på att jag borde köpa mig en systemkamera. Började kika runt efter en billigare nybörjarkamera och upptäckte Nikon D3300.
I början av denna vecka tittade jag i Elgigantens reklamblad och såg då att det var nedsatt pris på just Nikon D3300, bara 300 kr billigare men jag såg det som ett tecken, att det var meant to be, så åkte iväg och köpte den.
 
I torsdags tog jag med mig lillasyster ut till Maln för att lära mig lite om olika inställningar osv. Inte så stort fokus på just objektet jag fotade på, utan mer hur och när jag ska använda mig av inställningarna.
 
Eftersom jag saknade såna här bilder att bara titta på innan jag köpte min, så tänkte jag visa lite. De första bilderna har jag använt mig av färdiga program i kameran. Bilderna efter att Josefine ligger på bryggan och fotar har jag använt mig av manuella inställningar. De manuella inställningarna försökte jag mest lära mig förstå det här med slutartid och bländare.
Nu börjar jag använda mig av endast manuella inställningar:
Tre kommande bilder: försökte jobba lite med fokusering.
Foto, Tips | |
Upp