Lax under senapstäcke

Jag är egentligen inte så mycket för lax, eller fisk över huvud taget. Har heller aldrig varit det. Tills jag smakade på denna fantastiskt goda maträtt! Den är god om man gillar Johnnys senap iallafall. Den är så enkel att tillaga, den liksom lagar sig själv. Fungerar även jättebra att ha i matlåda dagen efter och sånt gillar vi!

Ingredienser du behöver för 4 portsioner:
4 Laxfilébitar (är de frusna, tina dem över dagen först)
5 dl creme fresh (jag använder lätt cremefresh för den är "lösare", alltså inte lika fast som vanlig)
Färsk dill
Johnnys senap
ca 1 tsk Colmans senapspulver
Salt
Peppar

Gör såhär:
Lägg fisken i en ugnssäker form
Salta och peppra
Blanda i en separat skål: cremefreshen, dillen (mycket!), senapen och senapspulvret tills det får den smak du vill ha. Jag gillar när det smakar mycket senap så det öser jag på med.
Bred över cremefresh-blandningen över fisken och ställ in i ugnen som är på 175 grader. Låt den stå i ugnen mellan 25 och 30 minuter, du ser när cremefreshen fått färg.
Klart, servera med kokt potatis!
Som vanligt glömde jag salta och peppra innan jag lade på cremefresh-blandningen så jag fick göra det ovanpå alltihopa.
När jag skulle lägga upp fisken lite fint på tallriken så tappade jag såklart hela på spisen så därför blev det en asful bild...
 
Matlagning/Bakning | |
Upp